subota, 25. travnja 2015.

Coko rum torta

   Ljudima je kod hrane prvenstveno bitan ukus,pa naravno izgled,a meni je bitan i miris.Zato vam predstavljam coko rum tortu,bogatu i kremastu i bas mirisnu.Prvi put sam isprobala i cokoladnu ogradu po receptu od hatepshut koji sam pronasla na coolinarici.Uz asistenciju sina nekako sam je stavila na tortu i lepo je ispala.Ako ne zelite isprobavati ogradu,jednostavno ukrasite po zelji.





 Sastojci za biskvit:-4 jaja
                               -300 gr secera
                               -2 vanilin secera
                               - ekstrakt ruma(kolicina po vasoj zelji)
                               -12 kasika vode
                               -200 gr brasna
                               -50 gr mlevenih orasa
                               -2 kasike kakao praha
                               -1 prasak za pecivo
                     za fil:-6 jaja
                              -300 gr secera
                              -150 gr cokolade za kuvanje
                              -ekstrakt ruma,a moze i pravi rum 1-2 kasike
                              -250 gr maslaca
                              -250 ml slatke pavlake
              za ogradu-100 gr cokolade
                              -papir za pecenje
                              -kesa za zamrzivac ili odgovarajuca folija



  Umutite zumanca sa secerom i vanilin secerom da budu pjenasta.Dodajte prosejano brasno,kakao,rum,orase,prasak za pecivo i vodu.Na kraju umesajte drvenom kasikom sneg od umucenih belanaca.Sipajte u papir oblozen papirom za pecenje.Stavite u zagrejanu rernu na 200 C i pecite oko 30 minuta.Proverite cackalicom da li je pecen biskvit:ubodete cackalicu i izvadite,pa ako je suva-bisvit je gotov.Kad se ohladi presecite da dobijete 4 lista.
   Za fil na pari izlupajte jaja i secer na pari.Kad krene da se zgusnjava dodajte izlomljenu cokoladu i mesajte jos malo da se otopi.Kad se ohladi dodajte izradjeni maslac i rum i sve sjedinite.Zatim umutite slatku pavlaku i sjedinite sa filom.Filujte tortu tako da svaki list namazete sa cetvrtinom fila.Na gornju koru namazite tanje fila da ostane i za namazati sa strane.Stavite je ohladiti u frizider.Ako ne zelite isprobati pravljenje cokoladne ograde ostavite malo vise fila za ukrasavanje.
 Za ogradu prvo izmerite papir.Ja sam otprilike izmerila obim,papir urolala i odsekla na odgovarajucu  visinu.Zatim sam papir lagano omotala oko torte da vidim koliko treba,mozete ostaviti par cm vise.Ili postupite kako pise u receptu od hatepshut ,sve je objasnjeno u detalje.Zatim sam cokoladu otopila u mikrovalnoj,lagano i uz povremeno mesanje,tako da sam je topila na par puta.Kad nije jako vruca,tanko odsecite vrh kese,uspite cokoladu i crtajte po papiru.Ostavite na hladnije mestu u sobi,pa kad krene da se steze omotajte oko torte koju ste izvadili iz frizidera..Radite sve polako i pazljivo.Kada se stegne ukrasite i gornji deo torte kako vi zelite.Uzivajte!

Nema komentara:

Objavi komentar