četvrtak, 15. svibnja 2014.

Taske sa pekmezom

      Jedno meni jako drago jelo koje je pravila moja mama, moja svekrva,a sada i ja tako da svo troje volimo ovo jelo.Ponekad mislim da ne mogu napraviti toliko koliko mi mozemo smazati.Napravim za rucak,sto ostane pojede se i za veceru,a ako se koja provuce do sutradan muz ih slatko pojede za dorucak.Od ostataka testa napravim male "krpice" za supu.





 Sastojci:-4 jajeta
              -5 kasika vode
              -malo soli
              -oko pola kg mekog brasna
       i jos- ulje
             -prezla oko pola kg
             -pekmez  po zelji mada moze i eurokrem
             -mleveni ljesnjaci ili orasi,bademi
             -cimet ili vanilin secer za posuti na kraju ako volite
             -3-4 kasike secera





     Jaja razbijte u plasticnu posudu,posolite,dodajte vodu i umutite viljuskom i dodajite brasno i mesajte dok ne bude gusto da mozete mesiti na dasci.Kad je testo na dasci sipajte pomalo brasna i mesite dok testo ne bude tvrdo kao za rezance.Pravite pauze dok mesite.Testo razvaljajte oklagijom na oko pola cm .moze i tanje.Vadite casom krugove ili plasticnom modlicom za jastucice,stavite pekmez koji ste prethodno pomesali sa mlevenim orasima,lesnicima,bademima(sve ovisi sta imate kod kuce i sta volite,a ako je pekmez dovoljno gust onda ni ne morate).Malo rubove namazite vodom i preklopite i stisnite modlicu(ili viljuskom stiskajte rubove).Stavite veci lonac sa vodom ,malo ulja i soli da zavri,pa ubacite taske.Neka se kuvaju na srednjoj temperaturi oko 15 minuta.U drugu serpu sipajte ulje,oko 1 dcl i proprzite prezlu.Mozete ih prziti i na maslacu.Ne treba dugo,samo da porumene,a pazite hoce brzo i da zagore.Znaci na srednjoj temperaturi.Kad su taske skuvane ,stavljajte ih u prezle i tresite serpu da se sve uvaljaju u prezlu.Gore pospite secerom,moze i cimet ili vanilin secer po zelji.Kad je sve gotovo poklopite serpu i neka odstoji da se secer malo rastopi.Od ostataka testa mozete iskiduckati manje komadice i skuvati uz taske neku supicu kakvu volite.Uzivajte,mi jesmo,zato nisam stigla slikati jelo kad je bilo gotovo.Ovo su moja mala pomagala koja koristim za razna jela,najveci za pancerote,najmanji za vanilin jastucice,a srednji obicno koristim za taske.Uzivajte!





Nema komentara:

Objavi komentar