nedjelja, 24. studenoga 2013.

Krompir paprikas

                                         




   U ove hladne jesenje dane obavezno se pozelimo onih toplih,okrepljujucih jela "na kasiku".Iako se kod mene u kuhinji svakodnevno kuvaju razne supice i corbice,neka jela se onako po navici kuvaju kad pomalo zazimi.Tada nam najvise prijaju.Tako je i sa ovim jelom.Posto je jesen stigla pravila sam nedavno ovaj paprikas koji sam prvi put jela kod moje svekrve.Jednostavno i toplo jelo,bez mnogo mesa,glavnu notu mu daje kao sto je i sam naziv -krompir.Pravila sam i vegetarijansku varijantu-samo se izostave mesni sastojci,a noklice se umute sa vodom.Pa da se ugrejemo..

    sastojci:
-krompir ociscen i secen na cetvrtine ovaj put sam stavila oko 1,5 kg
-veca glavica crvenog luka
-cen-dva belog luka
-malo dimljene slaninice
-1 sveza ili smrznuta paprika
-1 svez paradajz ili oko 1 dcl paradajz soka
-kobasica debreciner ili sl.
-ulje,sol,biber,aleva paprika slatka i ljuta,persinov list
Za noklice-1 jaje,malo vode i soli,brasno 2-3 kasike

  Na ulju poprziti slaninicu,pa kad malo zastakli dodati seckani crni i beli luk.Za par minuta dodati secen krompir,paradajz i papriku,naliti vode dva prsta iznad krompira,posoliti,pobiberiti i posuti seckanim persunovim listom.Neka zavri i kuvati oko dvadeset min. na najjacoj vatri,pa malo smanjiti,neka laganije krcka.Nekako mi je bitno kuvati na jacoj vatri u pocetku jer kao da krompir pusti onaj lepi saft,naravno treba cesce promesati.U medjuvremenu umutiti u tanjuru jaje ,dodati kasiku dve vode,posoliti i umutiti viljuskom, pa dodavati pomalo brasno da bude dovoljno gusto da se moze ukuvavati u paprikas(gustina kao tek skuvan puding). Naseci kobasicu u paprikas i ako treba doliti malo vode,pa cim zavri kasicicom spustati noklice da se kuvaju.Dodati alevu papriku,jos soli po zelji,moze i vegete.Cim se noklice skuvaju,jelo je gotovo.
Moze da se pravi i bez mesa,ali i da se doda sunkice,kozurice,moze i neko suvo rebarce-sve zavisi od ukusa.Nama odgovara ovako.Neka salata po zelji i uzivancija .








Nema komentara:

Objavi komentar